
Čo je vlastne SEO optimalizácia
Mnoho ľudí sa nás pýta, či vieme zabezpečiť, aby ich stránka bola „v Googli čo najvyššie“. Pozícia v tomto vyhľadávači (a nielen v ňom) závisí od mnohých faktorov a procesy spojené s touto problematikou sa súhrnne nazývajú SEO (Search Engine Optimization). Za touto záhadnou skratkou sa však neskrývajú nejaké tajomné „hackerské“ postupy, ale poctivá a systematická práca s Vašim webom, vytváranie spätných odkazov, ale najmä kvalitný obsah webu.
- Analýza kľúčových slov
- Zhodnotenie a návrh štruktúry web stránky
- Nastavenia meta tagov
- Odstránenie obsahových duplicít
- Registrácia do katalógov a ďalšie
Pomôžem si aj jedným citátom z jednej SEO session, kde bolo povedané: „Vynechanie základov SEO a investovanie všetkého času a peňazí do vzhľadu webu je niečo také, ako keby ste si neumývali zuby a nesprchovali sa, ale kúpili by ste si luxusné biele spodné prádlo a oblievali sa drahým parfémom.“
Zámerne sa nižšie budem vyhýbať technickým termínom. Nebude to znieť tak „cool“, ako keby som používal cudzie slová ako link-building, on-page a off-page faktory atď, ale malo by to byť zrozumiteľné aj pre bežného užívateľa. Takže ako bude prebiehať práca na SEO Vašej stránky?
Ako budeme postupovať?
B Výkon: Ako rýchlo sa načítava Vaša stránka.
C Referencie: Má Vaša stránka naozaj kvalitný obsah spoznáte aj tak, že odkazy na Vašu stránku sa nachádzajú aj na iných weboch s podobnou tematikou.
D Užívateľské skúsenosti: Ako vyzerá Vaša stránka? Ako sa zobrazuje na mobiloch/tabletoch? Má prehľadnú navigáciu? Vyzerá bezpečne?
B Kupovaniu odkazov
C Zlé užívateľské prostredie stránky (veľa reklám, neprehľadnosť, slabý obsah, atď)

