SEO optimalizácia

Čo je vlastne SEO optimalizácia

Mnoho ľudí sa nás pýta, či vieme zabezpečiť, aby ich stránka bola „v Googli čo najvyššie“. Pozícia v tomto vyhľadávači (a nielen v ňom) závisí od mnohých faktorov a procesy spojené s touto problematikou sa súhrnne nazývajú SEO (Search Engine Optimization). Za touto záhadnou skratkou sa však neskrývajú nejaké tajomné „hackerské“ postupy, ale poctivá a systematická práca s Vašim webom, vytváranie spätných odkazov, ale najmä kvalitný obsah webu.

  • Analýza kľúčových slov
  • Zhodnotenie a návrh štruktúry web stránky
  • Nastavenia meta tagov
  • Odstránenie obsahových duplicít
  • Registrácia do katalógov a ďalšie

Pomôžem si aj jedným citátom z jednej SEO session, kde bolo povedané: „Vynechanie základov SEO a investovanie všetkého času a peňazí do vzhľadu webu je niečo také, ako keby ste si neumývali zuby a nesprchovali sa, ale kúpili by ste si luxusné biele spodné prádlo a oblievali sa drahým parfémom.“

Zámerne sa nižšie budem vyhýbať technickým termínom. Nebude to znieť tak „cool“, ako keby som používal cudzie slová ako link-building, on-page a off-page faktory atď, ale malo by to byť zrozumiteľné aj pre bežného užívateľa. Takže ako bude prebiehať práca na SEO Vašej stránky?

Ako budeme postupovať?

1Práca na optimalizácií Vašej stránky, aby mala vo vyhľadávačoch čo najlepšie výsledky, je dlhodobý proces.
Preto je potrebné minimálne jedno osobné stretnutie. Uprednostňujeme posedenie v našej kancelárií v Kysuckom Novom Meste, ale vieme sa stretnúť aj napríklad v Čadci alebo v Žiline (a v podstate nemáme problém sa stretnúť v rámci celého Žilinského kraja) niekde na dobrej kávičke. Tam si ujasním, aké máte ciele a podrobne Vám popíšem pracovný postup.
2Začneme pracovať na veciach, ktoré vyhľadávače vyžadujú, ak chcete mať čo najlepšiu pozíciu:
A Obsah: Na obsahu stojí a padá celé SEO Vašej stránky. V tomto viem usmerniť, ale je najmä na Vás, koľko času sa tomu rozhodnete venovať. Ťažko očakávať od stránky, ktorá má vo svojom obsahu pár viet, že bude dosahovať ohromujúce výsledky v Googli, Jyxo alebo Bing vyhľadávačoch. Viem pomôcť s metodikou, ale hlavné bremeno tejto práce bude na Vás. Vy ste odborník vo svojom fachu, ovládate pracovné postupy, ktoré by bolo potrebné popísať, služby, ktoré poskytujete atď. Ak by bol veľký problém s tvorením textu, samozrejme rád pomôžem
B Výkon: Ako rýchlo sa načítava Vaša stránka.

C Referencie: Má Vaša stránka naozaj kvalitný obsah spoznáte aj tak, že odkazy na Vašu stránku sa nachádzajú aj na iných weboch s podobnou tematikou.
D Užívateľské skúsenosti: Ako vyzerá Vaša stránka? Ako sa zobrazuje na mobiloch/tabletoch? Má prehľadnú navigáciu? Vyzerá bezpečne?
3Vyhneme sa veciam, ktoré v prípade SEO znamenajú cestu do pekla:
A Prepchávanie stránky kľúčovými slovami

B Kupovaniu odkazov

C Zlé užívateľské prostredie stránky (veľa reklám, neprehľadnosť, slabý obsah, atď)
4Nezabudneme ani na sociálne siete, ktoré sú už jednoducho psia povinnosť
(minimálne Facebook, Twitter, LinkedIn) Sociálne médiá sú v súčasnosti už nevyhnutnou časťou komunikácie so zákazníkom takmer každej firmy.
5Lokalizácia Vašej stránky v Google mapách
Tzv. lokálne SEO - zabezpečíme, aby sa Vaša firma zobrazovala po vyhľadaní kľúčových slov čo najvyššie vrámci lokality, v ktorej pôsobíte.
6Práca s Vašou doménou
Pomôžeme Vám vybrať najvhodnejší názov, ktorý pomôže Vašej stránke čo najvyššie vo vyhľadávačoch.
7Pomôžeme s výberom kľúčových slov
Pomocou Google Keywords vyberieme kľúčové slová a na základe nich sa bude tvoriť obsah stránky.
8META Title & META Description
Spoločne vypracujeme titulku a meta popis každej podstránky pre čo najlepšie výsledky.
9Monitorovanie návštevnosti
Nastavíme a vysvetlíme Vám, ako si budete môcť monitorovať návštevnosť stránky, zisťovať informácie o zákazníkoch, ktorí Vašu stránku prehliadajú (napríklad odkiaľ si Vašu stránku prezerali atď).


"Ak Vám niekto sľubuje, že vás vytiahne na prvé miesto v Googli, tak je to klamár. Toto naozaj nedokáže nikto garantovať.

My Vám však vieme sľúbiť, že Vaša pozícia v Googli a iných vyhľadávačoch sa podstatne zlepší. Náš cieľ je vždy dostať stránku minimálne medzi prvé 3 odkazy po zadaní kľúčových slov."

Koľko a kedy budete platiť?

Aby ste si nemysleli, že kupujete mačku vo vreci, platiť nám budete až na základe výsledkov, ktoré sme dosiahli, a nie vopred.